naar DAS.nl

Geen verzekering nodig

Vaste en scherpe tarieven

Eigen specialist, goed resultaat

Je voelt je bekocht

Conflict over je aankoop

Je hebt een product gekocht, maar het is verkeerd of stuk geleverd. Of het nu groot of klein is, je mag verwachten dat het product compleet is, onbeschadigd en voldoet aan de eigenschappen waarvan de verkoper heeft gezegd dat je ermee kunt doen.

Als je recht hebt op reparatie of een nieuw product, moet de verkoper dit binnen een redelijke termijn en zonder hinder voor je regelen. Maar de verkoper bepaalt zelf of deze het product repareert of vervangt. Kan of wil de verkoper niet repareren of vervangen? Dan staan onze juristen voor je klaar om op te komen voor jouw recht.

Bekijk onze oplossingen > Meer informatie >
Fabrieks- of verkopersgarantie

Er geldt een wettelijke garantie van 6 maanden. Gaat een product binnen die tijd kapot, dan is de verkoper verplicht jouw product te repareren of vervangen. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het probleem door jouw schuld is ontstaan.

De verkoper mag jou niet naar de fabrikant sturen. Je hebt het product immers niet daar gekocht. Check ook het garantiebewijs. Hier staat ook de termijn van de fabrieks- en verkopersgarantie in vermeld.

Wachten met betalen tot je bestelling goed geleverd is

Bij een grote aankoop staat meestal in de offerte hoe je moet betalen. Denk aan een keuken. Je moet je aan deze overeenkomst houden. Wel kun je een betalingstermijn achterhouden als je vindt dat de verkoper zijn verplichtingen deels of helemaal niet is nagekomen.

Retourneren van je aankoop

Als je niet tevreden bent met je product, mag je je aankoop terugbrengen. Hier geldt geen wettelijk recht voor, maar verkopers bieden dit wel aan als gunst. Op je aankoopbewijs kun je terugvinden binnen welke periode en onder welke voorwaarden je je aankoop mag ruilen of terugbrengen.

Heb je vragen of wil je liever even bellen? Bel ons op:

088 - 327 9821

ma. t/m vr. van 8.30 uur tot 17.30 uur

Be­denk­tijd bij on­li­ne aan­ko­pen

Als je een product of dienst via internet koopt, heb je 14 dagen bedenktijd. De verkoper moet je hier wel over informeren. Anders wordt deze bedenktijd automatisch verlengd naar maximaal 12 maanden. Als je binnen de bedenktijd je aankoop terugstuurt, mag de verkoper wachten met je aankoopbedrag terug te betalen totdat de teruggestuurde producten binnen zijn.

De bedenktijd geldt overigens niet voor producten die ongeschikt zijn om retour te sturen. Denk aan producten die snel bederven, verouderen of speciaal op maat zijn gemaakt. Onze juristen kunnen je adviseren welke producten je wel en niet meer terug kunt sturen.

Ook dit is Flexx van DAS
Groot en deskundig netwerk

Groot en deskundig netwerk van juristen
Onze juristen zijn gespecialiseerd in bijna ieder juridisch conflict. Zo is er meestal een jurist die jou kan helpen.

Altijd een vast bedrag, geen verrassingen achteraf

Vaste prijzen, dus geen verrassingen achteraf
Wij vragen een eenmalig en vast bedrag per oplossing. Zo weet je precies waar je aan toe bent, en heb je geen verrassingen achteraf.

Je betaalt alleen voor hulp die jij nodig hebt

Alleen betalen voor hulp die jij nodig hebt
Wij adviseren je graag welke stappen je kunt nemen. Welke stappen je wil nemen, bepaal je helemaal zelf.

>